Mad og marked
Forrige Side 1 af 101 (der er 1007 resultater) Næste
Stor fremgang for Friland i første halvår
Efterspørgslen på økologisk kød fra Friland er fortsat stærk. I regnskabsårets første seks måneder har Danish Crowns datterselskab løftet omsætningen med 11 pct.
Økologer dominerer finalefeltet ved prisuddeling
Det tog otte timer for dommerjuryen at udvælge de produkter, som skal deltage i finalen ved Produktprisen 2022, og kokkene kunne bedst lide de økologiske varer.
Det er blevet dyrere at være økologisk forbruger
Økologiske fødevarer er steget i pris for første gang i seks år viser Forbrugerrådet Tænks årlige pristjek af 15 økologiske dagligvarer.
Jordbrugsfond er på jagt efter nye investorer
Krigen i Ukraine bremser aktiesalget hos Dansk Økojord, som opruster med to ansatte i jagten på det store gennembrud hos de store investorer.
Vil du teste danske bælgfrugter?
Innovationscenter for Økologisk Landbrug kan nu tilbyde fødevarevirksomheder og professionelle køkkener at afprøve danske økologiske bælgfrugter.
Kvickly-butik i Aarhus skal fungere som Coops klimalaboratorium
Kunderne i Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus skal teste om en klimamærkning af fødevarer kan dreje indkøbsvanerne i en mere bæredygtig retning.
Ny take-away emballage skal kunne spises
Fremtidens engangsbestik og kaffekopper til take-away skal fremstilles af reststrømme fra fødevareproduktion og skal kunne spises eller ryge direkte i kompostspanden.
Kampagne: Økologisk grisekød er et hak bedre
Økologisk Landsforening og Friland lancerer hver sin digitale kampagne, som skal give flere lyst til at sætte tænderne i kød fra økologiske grise.
Kokkene på Halkær Kro forvandler restprodukter til mad
Workshops på Halkær Kro hjælper fødevareproducenter med at udnytter restprodukter som ingrediens i andre fødevarer.
Forsyningskrisen har på kort tid givet kunderne i Irma nye vaner
Kunderne holder fast i økologien, men de kigger mere på prisen end tidligere, viser erfaringerne fra Coop-kæden.